۱۵:۴۲

۱۴۰۵/۰۲/۲۲

توقف مصرف ۲۵ میلیون لیتر سوخت نیروگاهی با رشد تولید جهش‌پذیرها

نیروگاه خورشیدی
معاون برق و انرژی وزارت نیرو از ثبت صرفه‌جویی بی‌سابقه درمصرف سوخت نیروگاهی در بخش تولید برق کشور خبر داد.
کد خبر : ۶۳۸۹
به گزارش هاب صنعت؛

مصطفی رجبی مشهدی معاون برق و انرژی وزارت نیرو از ثبت صرفه‌جویی بی سابقه درمصرف سوخت نیروگاهی در بخش تولید برق کشور خبر داد و اعلام کرد: با افزایش چشمگیر ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر و بهبود قابل توجه توان تولید نیروگاه‌های برق‌آبی، امسال روزانه بیش از ۲۴.۹ میلیون لیتر گازوئیل در نیروگاه‌های حرارتی مصرف نشده و یا به عبارتی صرفه جویی شده است. 

 مصطفی رجبی مشهدی با تاکید براینکه ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور در طول دولت فعلی چهار برابر شده و این رشد، همراه با افزایش بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته و ارتقای تولید نیروگاه‌های برق‌آبی، نقش محوری و موثر در کاهش مصرف سوخت داشته است افزود: کاهش آلایندگی هوا یکی از مزایای تولید برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر و برق آبی است.

 معاون برق و انرژی وزارت نیرو تأکید کرد: این میزان صرفه‌جویی علاوه بر آثار اقتصادی، مزایای جدی زیست‌محیطی نیز به همراه دارد؛ وی افزود: در شرایطی که هر کیلووات‌ساعت برق تولیدی از سوخت‌های فسیلی به‌طور میانگین به ازای هرکیلو واتساعت حدود ۷ دهم کیلوگرم آلایندگی ایجاد می‌کند، اما توسعه تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر و برق‌آبی عملاً موجب کاهش محسوس انتشار آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا خواهد شد.

رجبی مشهدی در پایان گفت: تداوم سرمایه‌گذاری در انرژی‌های پاک، نه‌تنها پایداری شبکه برق کشور را تقویت می‌کند، بلکه به‌عنوان یک راهکار بلندمدت در مدیریت مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا اثرگذاری مستقیم دارد.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha