عباس علی آبادی، وزیر نیرو در جمع خبرنگاران گفت: ما برای بهینه کردن مصرف، نیازمند همراهی و همکاری مردم هستیم. بیش از ۳۰ میلیون نفر در پویش جانفدا ثبت نام کردند و حاضر شدند، در قالب این پویش مردم در مصرف بهینه کمک کنند. ما برای رفع محدودیتها در شبکه و احداث نیروگاهها کار میکنیم.
وی افزود: تولید برق به بیش از صد هزار مگاوات رسیده است و این برنامه ادامه خواهد داشت. تولید افزایش و مصرف کاهش پیدا کرده است و انشاالله با این شیوه مدیریتی پس از تامین داخل به سمت صادرات میرویم، افت فشار آب یکاقدام تاکتیکی برای رفع نقص فنی ناشی از جنگ بود. بعد به این رسیدیم که این سیاست، به مدیریت مصرف کمک میکند.
علیآبادی گفت: بارشها نسبت به سال قبل خیلی بهتر شده است. در برخی استانها افزایش بارش داشتیم. نا بهنگام بارش برخی از استانها را دچار مشکل میکند. در مناطقی که نیروگاه داریم سعی میکنیم از این فرصت افزایش آب برخی سدها بهره ببریم و برق تولید کنیم. ما داریم تلاش میکنیم برق را از سوختهای فسیلی فاصله بدهیم با هدف حمایتهای زیست محیطی. در روزهای آینده نیروگاههای تجدید پذیر افتتاح میکنیم و این روند ادامه دارد.
وزیر نیرو بیان کرد: تمام اکیپهای عملیاتی خود را مجهز به ماشینهای برقی میکنیم. سعی میکنیم در هر خیابان امکان شارژ ماشین برقی، موبایل و... فراهم میکنیم. پریز برق را در نقاط مختلف مهیا میکنیم.
وزیر نیرو در پایان بیان کرد: میزان صرفه جویی برق با تغییر ساعات کاری در ادارات و... در سال گذشته سازنده بود و باعث کاهش مصرف شد. پاییز و زمستان سال گذشته بدون خاموشی سپری شد، بهار هم همینطور خواهد بود. تقریبا هر روز ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ مگاوات برق افزایش مصرف در روزهای پیش رو داریم، برای تامین سوخت نیروگاهها نیز با کاهش مصرف اقدام میکنیم.
انتهای پیام/