در پی حس شدن پیامدهای انرژی ناشی از جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران در پرجمعیتترین کشور جهان، نارندرا مودی، نخستوزیر هند، از شهروندان این کشور خواست که در مصرف سوخت صرفهجویی و دورکاری کنند.
مودی امروز در یک تجمع عمومی گفت: باید مصرف بنزین و گازوئیل را محدود کنیم. در شهرهایی که خطوط مترو دارند، تصمیم بگیریم که با مترو سفر کنیم؛ و اگر مجبور به استفاده از ماشین هستیم، باید سعی کنیم همسفر پیدا کنیم.
وی افزود: در شرایط فعلی، باید تأکید زیادی بر صرفهجویی در ارز داشته باشیم» و از هندیها خواست که طلا نخرند و از سفر و برگزاری مراسم عروسی در خارج از کشور خودداری کنند.
انتهای پیام/