مقامات دولت اندونزی به صورت رسمی تایید کردند که نفتکشهای ایرانی حق قانونی تردد از تنگه استراتژیک «لومبوک» را دارند. این واکنش پس از آن صورت گرفت که گزارشهای شرکت ردیابی دریایی «تانکر ترکرز» نشان داد دو نفتکش با پرچم ایران، با موفقیت از حلقه محاصره و نظارتهای دقیق آمریکا عبور کردهاند.
بر اساس این گزارش، نفتکشهای ایرانی برای در امان ماندن از رصدهای سختگیرانه در تنگه «مالاکا»، مسیر جایگزین و هوشمندانهای را انتخاب کرده و در حال عبور از گذرگاه شرق بالی و تنگه لومبوک هستند؛ اقدامی که نشاندهنده یافتن شریانهای جدید برای تداوم ناوگان تجاری در آبهای بینالمللی است.
انتهای پیام/