۱۸:۴۷

۱۴۰۵/۰۲/۲۰

رئیس‌جمهور: مهم‌ترین هدف طرح محله‌محوری فرهنگ‌سازی در صرفه‌جویی انرژی است

پزشکیان
رئیس‌جمهور با بیان اینکه از مردم عزیز و متمدن ایران انتظار می‌رود که به موضوع مصرف صحیح انرژی به‌عنوان بخشی از فرهنگ اصیل ایرانی توجه نشان دهند، گفت: یکی از مهم‌ترین محور‌های طرح محله‌محوری و مسجدمحوری فرهنگ‌سازی در صرفه‌جویی انرژی است.
کد خبر : ۶۳۲۵
به گزارش هاب صنعت؛

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در نشست بررسی روند پیشرفت طرح محله‌محوری و مسجدمحوری که عصر شنبه (۱۹ اردیبهشت) برگزار شد، یکی از مهم‌ترین محور‌های این طرح را فرهنگ‌سازی در صرفه‌جویی انرژی اعلام و بیان کرد: اگر نتوانیم شرایط فعلی کشور را برای مردم به‌درستی تبیین و شفاف‌سازی کنیم و جامعه را برای عبور موفق از این شرایط با خود همراه سازیم، بخشی از اهداف دشمن در آسیب‌رساندن به اقتصاد محقق خواهد شد.

وی با اشاره به نقش مردم در حل ناترازی انرژی افزود: اگر هریک از آحاد مردم تنها یک چراغ اضافه را خاموش کند، قطعاً کشور با مشکل برق مواجه نخواهد شد، کارخانه‌ای بی‌برق نمی‌ماند و هیچ هزینه و فشار مضاعفی نیز به خانوار‌ها تحمیل نمی‌شود.

پزشکیان یادآور شد: مشارکت در حل مسائل کشور ازجمله کاهش مصرف انرژی باید از منظر وظیفه دینی، شرعی و ملی مورد توجه قرار گیرد و این نگاه در جامعه نهادینه شود.

وی بر ضرورت تدوین برنامه عملیاتی برای مساجد، بقاع متبرکه و حسینیه‌ها در حوزه مدیریت مصرف انرژی تأکید و تصریح کرد: این مراکز باید فهرستی از اقدام‌های عملیاتی خود در زمینه کاهش مصرف آب، برق و گاز ارائه کنند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در گام نخست صرفه‌جویی در مصرف باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: در مراحل بعدی با تولید انرژی باید این مراکز به الگو‌های موفق ملی تبدیل شوند.

پزشکیان جریان رسانه‌ای و تبلیغاتی را در این زمینه بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: مردم باید بدانند رهبر شهید انقلاب اسلامی بار‌ها بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف انرژی و تقویت الگوی محله‌محوری و مسجدمحوری تأکید داشتند و دولت مصمم است این توصیه‌ها را به‌صورت عملیاتی محقق سازد.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha