۲۰:۵۹

۱۴۰۵/۰۲/۱۹

اجرای طرح بهینه‌سازی ساختمان‌های استان مازندران با مشارکت شرکت‌های کارور گاز

مصرف گاز
مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران از آغاز اجرای طرح بهینه‌سازی ساختمان‌ها با مشارکت شرکت‌های کارور گاز در این استان خبر داد.
کد خبر : ۶۳۱۰
به گزارش هاب صنعت؛

به نقل از شرکت ملی گاز ایران، هژبر جوادی، مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران با اشاره به پویش کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز طی دو سال گذشته در استان مازندران تأکید کرد: بیش از ۸۰ میلیارد تومان اعتبار حاصل از این پویش برای جایگزینی بخاری‌های فرسوده با بخاری‌های راندمان بالا اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ میلیون بخاری فرسوده با راندمان ۲۵ تا ۳۰ درصد در استان وجود دارد که بخشی از آنها با بخاری‌های هرمتیک جایگزین می‌شود، افزود: با توزیع یک میلیون و ۲۷۰ هزار دستگاه بخاری هرمتیک، سالانه حدود ۴۳۰ میلیون مترمکعب در مصرف گاز صرفه‌جویی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران هوشمندسازی موتورخانه ساختمان‌های اداری و مجتمع‌ها، توسعه استفاده از انرژی خورشیدی و بهره‌گیری از بیوگاز را از دیگر برنامه‌های در دست اجرا بیان کرد و گفت: تشکیل گروه‌های مشترک بازرسی با همکاری مهندسان ناظر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین از واگذاری طراحی و نظارت بر لوله‌کشی مشترکان عمده با مصرف بیش از ۱۰۰ مترمکعب در ساعت به سازمان نظام مهندسی خبر داد.

در ادامه این نشست، جابر حسن‌زاده، مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به طراحی برچسب انرژی ساختمان‌ها در استان گفت: اجرای این طرح افزون بر مدیریت مصرف انرژی، سبب افزایش ارزش افزوده واحد‌های مسکونی می‌شود. توسعه ساختمان‌های کم‌مصرف و رعایت الزام‌های انرژی از مهم‌ترین رویکرد‌های حوزه ساخت‌وساز در استان است.

وی با اعلام آمادگی مهندسان عضو این سازمان برای مشارکت در طرح‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی بیان کرد: اجرای دقیق مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان نقش مهمی در کاهش مصرف انرژی دارد.

انتهای پیام/


گزارش خطا
برچسب ها:
ارسال نظر
captcha