طی ساعات گذشته، انتشار تصاویر ماهوارهایِ دو روز پیش از آبهای اطراف جزیره خارگ، شایعات و ادعاهای تاملبرانگیزی را به همراه داشت. برخی از منابع با استناد به این تصاویر مدعی شدند که نشت نفت گستردهای در این منطقه رخ داده است؛ حتی این گمانهزنیِ عجیب نیز مطرح شد که ایران برای جلوگیری از توقف عملیات پمپاژ و خاموشی سیستمهای نفتی خود، بهطور عمدی اقدام به رهاسازی نفت در دریا کرده است.
با این حال، نماینده بوشهر با تکذیب این ادعاها، حقیقت ماجرا را روشن کرد. بر اساس توضیحات وی، لکههایی که در تصاویر ماهوارهای در اطراف جزیره خارگ دیده میشوند، بههیچوجه ناشی از نشت نفت تاسیسات ایران نیستند؛ بلکه این آلودگیها مربوط به روغن و پسماندِ آبِ توازن نفتکشها است. در واقع، یک نفتکش اروپایی با تخلیه غیرقانونی این پسماندها در دریا، عامل اصلی شکلگیری این لکهها بوده و خساراتی را به محیطزیست دریایی منطقه وارد کرده است.
انتهای پیام/