۲۲:۱۳

۱۴۰۵/۰۲/۱۸

تشریح برنامه وزارت نیرو برای ارتقای بهره‌وری کولر‌های آبی از سوی وزیر نیرو

کولر آبی
وزیر نیرو با بیان اینکه وزارت نیرو قصد دارد بهره‌وری کولر‌های آبی را افزایش دهد گفت: با به‌روزرسانی فناوری‌ها، مصرف برق و انرژی کاهش پیدا می‌کند.
کد خبر : ۶۲۸۰
به گزارش هاب صنعت؛

عباس علی‌آبادی، وزیر نیرو درباره تعویض موتور‌های کولر‌های آبی اظهار کرد: در حال حاضر تولید و مصرف فناوری‌ها در حال تغییر هستند به طور مثال نیروگاه دز با یک تغییر در این نیروگاه، حدود ۲۵ مگاوات به ظرفیت اسمی و عملی آن اضافه می‌شود که این خود بسیار مهم و حائز اهمیت است.

علی‌آبادی ادامه داد: در زمینه مصرف برق هم بدین این گونه است که مثلا یک اتومبیل قدیمی مصرف سوخت بالایی دارد ولی با فناوری‌های جدید در اتومبیل‌های نسل امروزی این مصرف کاهش پیدا می‌کند، ما برای اینکه از این فرصت‌ها استفاده کنیم امتیازاتی داده‌ایم که نخست قانون هم به آن اشاره داشته است که از محل سوخت صرفه جویی شده کسانی که سرمایه گذاری می‌کنند منابع به آنها پرداخت می‌شود.

وزیر نیرو بیان کرد: در حال حاضر گواهی صرفه جویی به این افراد داده می‌شود. خانواده‌ها می‌توانند از وزارت نیرو گواهی ظرفیت بگیرند و در بازار بفروشند و با اینکه خودشان استفاده کنند و از برق قطع‌نشو استفاده کنند و روش‌هایی مانند گواهی صرفه جویی، ظرفیت می‌دهیم که در بازار‌های مختلف بتوانند به فروش برسانند و درآمد کسب کنند.

وی گفت: مردم اعتماد کنند ما به زودی اعلامیه‌هایی خواهیم داد و یا کانون‌هایی را در محلات مانند مساجد یا مدارس راه اندازی خواهیم کرد که مردم با مراجعه به آنها ثبت نام و می‌توانند خودشان یکی از این الگو‌ها را انتخاب کنند. همچنین برخی از شرکت‌های کارور هم هستند که سرمایه‌گذارن می‌توانند از آنها استفاده کنند به طوری که یک سرمایه گذار تعهد می‌کنند ۱۰ هزار کولر را تعویض یا بر روی پشت بام از صفحه‌های خورشیدی استفاده کنند و سپس می‌توانند از روش‌های اعلام شده اصل و فرع پولشان را برداشت کنند.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha