الجزیره اعلام کرد مقامهای سوئیسی هشدار میدهند که جنگ علیه ایران میتواند بر ثبات تامین برق سوئیس تأثیر بگذارد.
کمیسیون فدرال برق سوئیس اعلام کرد جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران، عدم اطمینانی در مورد دسترسی به گاز برای زمستان پیش رو ایجاد کرده است.
در یک سناریوی شدید، این امر میتواند بر ثبات تامین برق اروپا و سوئیس نیز تاثیر بگذارد؛ اروپا بهشدت به منابع انرژی خاورمیانه وابسته است و بهویژه تحت تاثیر جنگ قرار گرفته است.
ایران با بستن تنگه هرمز به روی صادرات غیر از نفت خود، به حملات آمریکا و رژیم صهیونیستی که از ۲۸ فوریه (۹ اسفند ۱۴۰۴) آغاز شد، پاسخ داد؛ این آبراه یک پنجم از عرضه نفت و گاز جهانی را به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/