۱۶:۵۴

۱۴۰۵/۰۲/۱۷

بورس انرژی میزبان ۳۰ درصد معاملات برق شد

نیروگاه برق
مدیرعامل بورس انرژی ایران گفت: تکلیف برنامه هفتم توسعه مبنی بر انجام حداقل ۳۰ درصد از معاملات برق از طریق بورس انرژی محقق شده است.
کد خبر : ۶۲۵۱
به گزارش هاب صنعت؛

مدیرعامل بورس انرژی ایران گفت: بر اساس تکلیف برنامه هفتم توسعه، حداقل ۳۰ درصد از معاملات برق باید تا پایان سال دوم برنامه از طریق بورس انرژی انجام می‌شد که این هدف محقق شده است. هدف نهایی برنامه، رسیدن به سهم ۶۰ درصدی معاملات برق در بورس انرژی است. 

وی افزود: همچنین آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق (معامله‌پذیر شدن گواهی سوخت نیروگاهی) به تصویب رسیده که با اجرای آن، بهای سوخت مصرفی نیروگاه‌ها به‌تدریج واقعی‌تر شده و یارانه انرژی به انتهای زنجیره (قبوض مصرف‌کنندگان با رعایت الگوی مصرف) منتقل می‌شود.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha