والاستریت ژورنال گزارش داد: ۴ دهه پیش، ایران و آمریکا بر سر حملونقل نفت در مسیر رویارویی قرار داشتند؛ رویدادی که شباهتهایی با جنگ امروز دارد.
در جریان «جنگ نفتکشها» در دهه ۱۹۸۰، ایران از موشک، مین و قایقهای تندرو برای اعمال کنترل خود بر تنگه هرمز استفاده کرد. این بار، علاوه بر همان الگوی قبلی، ایران دارای ناوگانی از پهپادهای تهاجمی است که به قدرتش ضریب میدهند.
تسلیحات مدرن ایران میتوانند کشتیها و ناوهای جنگی را به شیوهای هدف قرار دهند که مقابله با آنها دشوار و پرهزینه باشد.
همانند جنگ نفتکشها، ایران اکنون نیز از مزیتهای جغرافیایی خود بهره برده و توانسته نیروی دریایی آمریکا را دور نگه دارد.
انتهای پیام/