۲۱:۱۵

۱۴۰۵/۰۲/۱۵

نفتکش‌های دزدیده شده منتسب به ایران به دیگو گارسیا منتقل شد

نفتکش
آمریکا ۲ نفتکش توقیفی منتسب به ایران را به پایگاه نظامی دیگو گارسیا منتقل کرد.
کد خبر : ۶۱۹۷
به گزارش هاب صنعت؛

شنیده‌ها حاکی از این است که دو نفتکش منتسب به ایران که تحت عنوان محاصره توسط آمریکا مصادره شده است، به سمت پایگاه نظامی دیگو گارسیا متعلق به ایالات متحده حرکت کرده‌اند.

پیش‌تر پایگاه‌های رصد ناوبری نفتکش‌ها حرکت این دو شناور به سمت اقیانوس هند را تایید کرده بود. گفتنی سامانه مخابره اطلاعات برخط این دو نفتکش نیز خاموش شده است.

انتقال این کشتی‌ها به سمت یک جزیره نظامی دور دست در اقیانوس هند نشان می‌دهد، عمان، امارات و پاکستان به آمریکا اجازه پهلوگیری این نفتکش‌ها در بنادر خود را نداده‌اند.

این دو نفتکش هفته گذشته و در جریان محاصره دریایی ایران در دریای عرب توسط آمریکا توقیف شدند. کارشناسان این اقدام را مصداق بارز دزدی دریایی می‌دانند که طبق همه قوانین بین‌المللی عملی غیرقانونی است و نهاد‌های بین‌المللی باید آن را محکوم و مقابله کنند.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha