به نقل از وزارت نیرو، محمد الهداد، مدیرعامل شرکت توانیر امروز (یکشنبه ۱۳ اردیبهشت) در جلسه بررسی طرحهای گذر از اوج بار سال ۱۴۰۵ بر ضرورت تدوین شاخصهای کمّی برای تحقق اهداف ابلاغی و رعایت عدالت در توزیع انرژی تأکید کرد.
مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به برنامههای صنعت برق برای مدیریت اوج مصرف سال ۱۴۰۵ گفت: توسعه شتابان نیروگاههای تجدیدپذیر با هدف تنوعبخشی به سبد تولید انرژی و همچنین استقرار برنامههای هوشمند مدیریت انرژی از مهمترین اقدامات اجرایی برای عبور مطمئن از شرایط اوج بار محسوب میشود.
الهداد تحقق این برنامهها را ابزاری مؤثر برای کاهش ناترازی دیرینه میان تولید و مصرف برق در سال ۱۴۰۵ دانست و بر ضرورت نظارت بر عملکرد کمّی اقدامات تأکید کرد و گفت: توسعه شبکههای انتقال، فوقتوزیع و توزیع همگام با افزایش ظرفیت تولید امری اجتنابناپذیر بوده و رفع موانع تکمیل این طرحها پس از شرایط جنگ تحمیلی سوم از اولویتهای مهم شرکتها است.
انتهای پیام/