واشنگتن پست گزارش داد: با ادامه جنگ علیه ایران، افزایش قیمت نفت به یک نگرانی سیاسی عمده برای کاخ سفید تبدیل میشود.
قیمت بنزین در آمریکا در حال افزایش است، واکنشهای منفی رأیدهندگان در حال افزایش است و در داخل کاخ سفید، گزینههای کاهش قیمت در پمپ بنزینها رو به کاهش است.
میانگین قیمت بنزین در سطح ملی روز جمعه به بالاترین حد خود در زمان جنگ، یعنی ۴.۳۹ دلار، رسید که نسبت به هفته گذشته بیش از ۳۰ سنت افزایش داشته است.
تحلیلگران هشدار میدهند که تا زمانی که تنگه هرمز به روی ترافیک کشتیرانی بسته باشد، قیمتها همچنان افزایش خواهند یافت.
طبق نظرسنجی واشنگتن پست،ایبیسی نیوز و ایپسوس، ۴۴ درصد از آمریکاییها میگویند که به دلیل افزایش قیمتها، رانندگی خود را کاهش میدهند.
۴۲ درصد میگویند که در واکنش به این موضوع، هزینههای خانوار را کاهش میدهند و ۳۴ درصد برنامههای سفر و تعطیلات خود را تغییر دادهاند.
کاخ سفید بسیاری از اهرمهای سیاستی که دولت فدرال میتواند برای کاهش قیمتهای فزاینده بنزین استفاده کند را به کار گرفته است و گزینههای باقیمانده خطرات اقتصادی و سیاسی دیگری را برای رئیسجمهور به همراه دارند.
انتهای پیام/