۱۸:۰۹

۱۴۰۵/۰۲/۱۲

هشدار بزرگترین شرکت‌های آمریکا: به پرتگاه نفتی نزدیک می‌شویم

تنگه هرمز
سه غول نفتی آمریکایی هشدار داده‌اند، هر روز که تنگه هرمز بیشتر بسته می‌ماند، جهان بیشتر به نقطه قیمت‌های بالاتر نزدیک می‌شویم.
کد خبر : ۶۱۱۰
به گزارش هاب صنعت؛

بلومبرگ طی گزارشی نوشت، بزرگ‌ترین شرکت‌های نفتی آمریکا هشدار می‌دهند که هرچه تنگه هرمز بیشتر بسته بماند، ممکن است بازار جهانی نفت خام به نقطه عطفی با قیمت‌های بالاتر نزدیک شود.

این شرکت‌ها می‌گویند، هر روزی که این گذرگاه آبی بسته می‌ماند، جهان در حال مصرف کردن ذخایر تجاری، ذخایر استراتژیک و نفت خامی است که پیش از آغاز جنگ آمریکا و اسرائیل با ایران در مخازن و کشتی‌ها ذخیره شده بود.

اکسون‌موبیل، شورون و کونیکوفیلیپس این هفته اعلام کردند این منابع تا ماه‌های مارس و آوریل کمک کردند قیمت‌ها «مهار» شوند، اما این وضعیت نمی‌تواند تا ابد ادامه پیدا کند. 

دارن وودز، مدیرعامل اکسون، روز جمعه در تماس با تحلیلگران این موضوع را مطرح کرد.

دو غول نفتی آمریکا، اکسون‌موبیل و شورون، اخیرا با حفظ سطح فعلی استخراج، در برابر فشار‌های سیاسی دولت ترامپ برای افزایش تولید مقاومت می‌کنند.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha