قیمت گازوییل که شریان حیاتی صنعت آمریکاست از آغاز جنگ ۴۸ درصد افزایش یافته و اکنون به ۵.۵۷ دلار رسیده است؛ تنها ۲۴ سنت کمتر از رکورد تاریخی آن.
مشاور شرکت Gulf Oil، یکی از بزرگترین توزیعکنندگان سوخت در آمریکا گفت: «من این هفته در یک نشست صنعتی بودم و یکی از بزرگترین نگرانیها این بود که شاید قیمت دیزل [در آمریکا]به ۱۰ دلار برسد، و تجهیزات (پمپها و دستگاههای توزیع) نمیتوانند چنین عددی را نمایش دهند. این واقعاً شگفتانگیز است.»
قیمت سوخت در آمریکا سریعتر از دیگر اعضا گروه هفت افزایش یافته است.
قیمت بنزین در آمریکا از روزهای منتهی به جنگ در اواخر فوریه ۴۲ درصد افزایش یافته است.
بیشترین افزایش بعد از آمریکا در گروه هفت در کانادا و بریتانیا ثبت شده که قیمتها به ترتیب ۲۴ درصد و ۱۹ درصد افزایش یافتهاند. در ایتالیا قیمتها ۴.۶ درصد رشد کردهاند.
میانگین قیمت بنزین روز جمعه ۹ سنت افزایش یافت و به ۴.۳۹ دلار در هر گالن رسید؛ بالاترین رقم از سال ۲۰۲۲.
انتهای پیام/