آژانس بینالمللی انرژی در بخشی از گزارش ماهانه خود در آوریل وضعیت عرضه نفت در خلیج فارس را ارزیابی کرده است.
آنطور که پیداست به دنبال پرشدن مخازن ذخیره و کاهش عبور و مرور از تنگه هرمز، بخشی از توان تولید نفت منطقه ممکن است هیچگاه بازیابی نشود و به سطح پیش از جنگ آمریکا و اسرائیل با ایران بازنگردد.
۲ ماه زمان لازم است تا صادرات نفت در صورت بازگشایی تنگه هرمز به سطحی باثبات بازگردد.
کاهش تعداد نفتکشهای بالاست در خارج از تنگه هرمز نشانه روشنی است از اینکه بازار حملونقل دریایی در سایر مناطق در حال فعالتر شدن است.
۵۰ درصد از میادین بالادستی کشورهای خلیج فارس میتوانند طی ۲ هفته به سطح تولید پیش از جنگ بازگردند.
جایگزینی تجهیزات آسیبدیده در میادین نفت و گاز ممکن است بیش از ۱۸ ماه زمان ببرد.
انتهای پیام/