به نقل از خبرگزاری فارس، در یک ماه گذشته و در پی حمله آمریکا و رژیم صهیونیستی که حرف از تهدید زیرساختها و تخریب نیروگاهها زیاد شنیده میشود، یک گوشه از ایران آرام، اما محکم جواب این تهدیدها را میدهد: شهر یزد.
وسط کویر، زیر آفتابی که هیچوقت تعطیلی ندارد، پنلهای خورشیدی یکییکی روشن شدهاند. نتیجه؟ یزد با ۴۲۳ گیگاوات ساعت برق پاک، شده دومین استان پیشرو کشور در انرژی خورشیدی است؛ البته بعد از قزوین.
این خبر فقط یک رکورد نیست. یک پیام است. این یعنی حتی وقتی تهدیدهایی متوجه نیروگاههاست، حتی وقتی همه از ریسک زیرساختها حرف میزنند…ایران دارد راههای تازه روشن کردن خودش را میسازد. نیروگاههای خورشیدی یزد حالا کاری میکنند که دود کمتر بالا برود، وابستگی به سوختهای فسیلی کمتر شود، و برق پاک بیشتری وارد شبکه شود. هر وات انرژی تجدیدپذیر یعنی یک قدم فاصله گرفتن از آسیبپذیری. پیشبینیهای جهانی هم میگویند تا ۲۰۴۰ تولید برق از انرژیهای تجدیدپذیر همقد برق زغالسنگ و گاز میشود؛ و یزد؟
دارد از همین حالا در آن آینده قدم میگذارد. در روزگاری که زیرساختها در معرض خطرند، یزد دارد میگوید: وقتی خورشید را داری… هیچکس نمیتواند چراغت را خاموش کند.
انتهای پیام/