۲۱:۳۴

۱۴۰۵/۰۲/۰۷

تقدیر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ از اقدامات انجام‌شده در ایام جنگ تحمیلی سوم در بخش نفت و گاز

صنعت نفت
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ گفت: در ایام جنگ تحمیلی سوم اقدام‌های خوبی در بخش نفت و گاز انجام شده است.
کد خبر : ۶۰۱۹
به گزارش هاب صنعت؛

به نقل از شانا، نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط ویژه کشور در پی حملات دشمن آمریکایی - صهیونیستی به برخی زیرساخت‌های انرژی کشور بیان کرد: اگرچه آسیب‌هایی به تأسیسات انرژی وارد شده، اما قابل مدیریت است، زیرا معتقدیم با برنامه‌ریزی دقیق و اقدام‌های به‌موقع می‌توان این شرایط را کنترل کرد. 

وی به موضوع مدیریت مصرف انرژی اشاره و تصریح کرد: در حوزه کاهش مصرف، دو مسیر به‌صورت همزمان باید دنبال شود؛ نخست اقدام‌های فرهنگی و دوم استفاده از ظرفیت شرکت‌های کارور برای اجرای برنامه‌های عملیاتی در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی که بر این اساس تأکید شده است از مسیر شرکت‌های کارور، حداقل ۱۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف انرژی محقق شود. 

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه یکی از راهکار‌های مهم در بحث مدیریت مصرف انرژی موضوع جمع‌آوری گاز‌های همراه مشعل است، افزود: تعیین تکلیف و جمع‌آوری گاز‌های مشعل باید به‌صورت فوری و با اولویت بالا پیگیری شود، زیرا خاموشی مشعل‌ها و جمع‌آوری گاز‌های همراه می‌تواند افزون بر صیانت از محیط زیست، منبعی مطمئن برای تأمین گاز صنایع و پدافند انرژی در شرایط ویژه جنگی باشد.

پژمانفر با اشاره به اینکه تاکنون و در ایام جنگ تحمیلی سوم اقدام‌های خوبی در بخش نفت و گاز انجام شده است، گفت: کمیسیون اصل ۹۰ نشست‌هایی را با وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران در خصوص بررسی آسیب‌های وارده و تدوین راهکار‌های برون‌رفت از این شرایط برگزار کرده و در این نشست‌ها، مصوبات مشخص و عملیاتی به تصویب رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه مجلس در بحث قانون‌گذاری و نظارت در کنار دولت است، بیان کرد: عبور از این مرحله با همراهی مردم و استفاده صحیح از این ظرفیت ممکن است. هرچه این همراهی تقویت شود مدیریت شرایط نیز با اثر بخشی بیشتری انجام خواهد شد و کشور می‌تواند با موفقیت از این مقطع عبور کند.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha