۱۹:۴۱

۱۴۰۵/۰۲/۰۶

افزایش عرضه مواد اولیه صنایع پتروشیمی در بورس کالا

پتروشیمی
دبیر انجمن ملی صنایع پلیمر ایران گفت: عرضه مواد اولیه صنایع پتروشیمی در بورس کالا در مقایسه با هفته گذشته ۲ برابر شده است.
کد خبر : ۶۰۰۱
به گزارش هاب صنعت؛

محمدحسین بابالو، دبیر انجمن ملی صنایع پلیمر ایران در نشست انجمن ملی صنایع پلیمر گفت: با وجود افزایش عرضه مواد اولیه نسبت به هفته گذشته، میزان آن هنوز به شرایط پیش از جنگ تحمیلی سوم نرسیده، اما ۵۰ درصد از عرضه قبلی را پوشش می‌دهد و امیدواریم در هفته‌های آتی شاهد بهبود شرایط باشیم.

بابالو همچنین به برگزاری جلساتی در وزارت صمت با هدف اعطای مجوز واردات به فعالان صنایع پایین‌دستی اشاره کرد و عت می‌توانند با ارز حاصل از صادرات خود به واردات اقدام کرده و به کاهش التهاب بازار کمک کنند.

بابالو گفت: وزارت صمت سهمیه‌های خرید از بورس را کاهش داده است و این محدودیت تا زمان بازگشت عرضه مواد اولیه به شرایط عادی، احتمالاً پابرجا خواهد بود.

دبیر انجمن صنایع ملی پلیمر گفت: موجودی انبار‌های پتروشیمی‌ها به طور منظم در بورس عرضه خواهد شد، هرچند که این میزان عرضه همچنان با تقاضا متناسب نیست و نیاز به جبران از طریق واردات احساس می‌شود.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha