۱۷:۴۹

۱۴۰۵/۰۲/۰۶

هرمز در کنترل ایران؛ عبور کشتی‌ها همچنان از کریدور لارک

تنگه هرمز
بر اساس گزارش روزنامه تایمز، ایران همچنان حاکمیت بی‌چون و چرا بر تنگه هرمز دارد و عبور کشتی‌ها فقط از کریدور لارک امکان‌پذیر است.
کد خبر : ۵۹۹۵
به گزارش هاب صنعت؛

روزنامه تایمز به نقل از داده‌های دریایی گزارش داد که بیش از ۶۰۰ فروند کشتی تجاری بزرگ همچنان در تنگه هرمز و خلیج فارس سرگردان و گرفتار مانده‌اند.

طبق این گزارش در حال حاضر کشتی‌هایی که موفق به دریافت مجوز از مقامات ایرانی می‌شوند ملزم به تردد از «کریدور لارک» هستند؛ مسیری که در آب‌های سرزمینی ایران و در محدوده جزایر هرمز و لارک تعریف شده و عبور از آن نیازمند کسب مجوز و هماهنگی با نیروی دریایی سپاه پاسداران است.

پیشتر نیویورک تایمز نیز به نقل از کارشناسان خود نوشته بود که ایران به طور کامل کنترل تنگه هرمز را در دست گرفته است و این وضعیت برگ برنده قدرتمندی برای تهران در مذاکرات با واشنگتن خواهد بود و «آن‌ها را مجبور خواهد کرد تا در برابر واقعیت‌های جدید میدانی تعظیم کند.»

کریدور لارک که از نیمه دوم مارس (اسفند ۱۴۰۴) و همزمان با اعلام کنترل ایران بر تنگه راه‌اندازی شد، به عنوان مسیر رسمی و امن برای تردد کشتی‌های دارای مجوز تعریف شده است.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha