شبکه TRT گزارش داد: دادهها نشان میدهد آمریکا در حال مختلکردن تجارت دریایی ایران است، اما استفاده ایران از تاکتیکهای دور زدن تحریمها، پیامهای متناقض و ادامهٔ جریان صادرات نفت، تردیدهایی درباره میزان اثربخشی واقعی این محاصره ایجاد کرده است.
تغییر اهداف و فعالیتهای پنهانی کشتیها باعث شده سنجش موفقیت عملیات آمریکا دشوار شود. وقتی کشتیها وارد خلیج میشوند، میتوانند فرستندههای خود را دستکاری کنند تا موقعیتشان پنهان بماند و حتی انتقال نفت ایران را از کشتی به کشتی انجام دهند؛ اقدامی که عملاً محدوده و شرایط محاصره آمریکا را به چالش میکشد.
برخی تصاویر ماهوارهای نشان میدهند چندین کشتی مرتبط با ایران هنگام خروج از خلیج فارس، فرستندههای خود را خاموش کردهاند و سپس در دریای عرب دوباره ظاهر شدهاند.
انتهای پیام/