دادههای شرکت کپلر نشان میدهد بارگیری نفت خام از بندر ینبع عربستان در هفته منتهی به ۲۴ فروردین، ۱۷ درصد کاهش یافت. این پایینترین سطح بارگیری از اواسط اسفند است.
بندر ینبع در دریای سرخ، در شرایط کنترل تنگه هرمز توسط ایران، نقطه اتکای اصلی استراتژی صادراتی عربستان شده بود.
در روز پایانی جنگ و ساعاتی پس از اعلام آتشبس، ایران بندر ینبع و خط لوله شرق به غرب را هدف قرار داد.
مقامات سعودی ۲ روز بعد اعلام کردند مشکل برطرف شده، اما آمار نشان میدهد ضربه ایران کاریتر از آن بوده که اعلام کردند.
عربستان در اسفند به طور متوسط تنها ۴.۳ میلیون بشکه در روز نفت صادرات داشته که نسبت به ۷.۱ میلیون بشکه در بهمن، کاهش ۳۸ درصدی را نشان میدهد.

انتهای پیام/