۱۷:۲۷

۱۴۰۵/۰۲/۰۱

آماده‌باش کامل وزارت نیرو برای صیانت از زیرساخت‌های انرژی در شرایط جنگی

وزیر نیرو
وزیر نیرو با تأکید بر آمادگی کامل این وزارتخانه در برابر هرگونه تهدید به زیرساخت‌های انرژی، گفت: با مدیریت مصرف و همکاری مردم، تلاش می‌کنیم دشمن به اهداف خود نرسد.
کد خبر : ۵۸۸۰
به گزارش هاب صنعت؛

به نقل از خبرگزاری خانه ملت، عباس علی‌آبادی، وزیر نیرو، با اشاره به آمادگی وزارت نیرو در صورت تشدید جنگ و احتمال حمله به زیرساخت‌های انرژی، اظهار کرد: ملت ایران در طول تاریخ نشان داده‌اند که جنگ‌طلب نیستند، اما در برابر تهدید‌ها ایستادگی می‌کنند.

وی افزود: حوزه فعالیت وزارت نیرو، حوزه‌ای صلح‌آمیز است که حتی بر اساس قوانین بین‌المللی نیز تعرض به آن ممنوع و در زمره جنایت جنگی تلقی می‌شود؛ با این حال ممکن است دشمن دست به چنین خطا‌هایی بزند، از این رو تلاش داریم آمادگی خود را بیش از پیش افزایش دهیم.

وزیر نیرو ادامه داد: امیدواریم با همکاری مردم و مدیریت صحیح مصرف، بتوانیم شرایط را به‌گونه‌ای اداره کنیم که در نهایت دشمن به اهداف خود دست پیدا نکند.

علی‌آبادی با اشاره به ماهیت زیرساخت‌های حیاتی مانند آب و انرژی، تصریح کرد: این زیرساخت‌ها مورد استفاده عموم مردم هستند و حتی در شرایط جنگی نیز آسیب رساندن به آنها، به‌نوعی حمله مستقیم به مردم محسوب می‌شود، چراکه همه از این منابع استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت نیرو در حال حاضر در آماده‌باش کامل قرار دارد و برای سناریو‌های مختلف برنامه‌ریزی کرده است. البته هر شرایطی تبعات خاص خود را دارد و لازم است با آن سازگار شویم، با همراهی مردم و اتخاذ تدابیر لازم، از این شرایط عبور خواهیم کرد.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha