هلند به دنبال افزایش قیمت سوخت در جهان، برای نخستین بار طرح بحران انرژی را فعال میکند.
هلند این طرح را در جریان بحران انرژی ناشی از جنگ روسیه و اوکراین و در سال ۲۰۲۲ تدوین کرده است.
دولت هلند از روز دوشنبه مرحله اول طرح بحران انرژی را فعال خواهد کرد و اختلال در سوخت رسانی را رصد و بخش صنعتی را برای کمبود سوخت فوری آماده میکند.
حمله آمریکا به ایران، موجب محدود شدن تردد کشتیها در تنگه هرمز شد که ۲۰ درصد سوخت جهان از از آن عبور میکند.
انتهای پیام/