۰۶:۰۴

۱۴۰۵/۰۱/۳۰

سخنگوی وزارت امور خارجه: عبور بی‌قید و شرط از تنگه هرمز، از زمان تجاوز پایگاه‌های آمریکایی به خاک ایران دیگر موضوعیت ندارد

تنگه هرمز
مفهوم «عبور بی‌قیدوشرط» در تنگه هرمز، از زمانی که پایگاه‌ها و امکانات نظامی آمریکا در پیرامون این تنگه برای اجرای عملیات نظامی علیه ایران مورد استفاده قرار گرفت، موضوعیت ندارد.
کد خبر : ۵۸۱۴
به گزارش هاب صنعت؛

اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه به سخنان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که ایران را دعوت به پایبندی به حقوق بین‌الملل و باز گذاشتن بی‌قید و شرط تنگه هرمز کرده است واکنش نشان داد.

وی اظهار کرد: از کدام «حقوق بین‌الملل» سخن می‌گویید؟ آیا منظور همان «حقوق بین‌الملل» است که به اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد نسبت به تجاوز نظامی آمریکا–اسرائیل علیه ایران رضایت داده و نسبت به جنایت‌های ارتکابی علیه ایرانیان چشم‌پوشی کند؟!

لطفاً این خطابه‌ها را متوقف کنید. قصور  مزمن اروپا در رعایت قواعد حقوق بین‌الملل، خطابه‌های آنها درباره «حقوق بین‌الملل» را به جلوه‌ای آشکار از ریاکاری تبدیل کرده است.

مفهوم «عبور بی‌قیدوشرط» در تنگه هرمز، از زمانی که پایگاه‌ها و امکانات نظامی آمریکا در پیرامون این تنگه برای اجرای عملیات نظامی تجاوزکارانه علیه ایران مورد استفاده قرار گرفت، عملاً موضوعیت ندارد و مسبب این وضعیت بدون تردید آمریکا است.

سخنگوی وزارت امور خارجه: عبور بی‌قید و شرط از تنگه هرمز، از زمان تجاوز پایگاه‌های آمریکایی به خاک ایران دیگر موضوعیت ندارد

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha