محمدباقرقالیباف، رئیس مجلس در گفتوگوی تلویزیونی با مردم اظهار کرد: مردم عزیز ایران، تنگه هرمز در کنترل جمهوری اسلامی است.
وی افزود: با تلاش آمریکا برای مینروبی قاطعانه برخورد کردیم و آن را نقض آتشبس میدانیم و تا مرحله درگیری پیش رفتیم، اما دشمن عقبنشینی کرد.
قالیباف گفت: در اسلامآباد به هیئت آمریکایی گفتم که اگر مینروب آنها از مکان خود ذرهای جلوتر برود، قطعا به آن شلیک میکنیم. ۱۵ دقیقه فرصت خواستند تا دستور برگشت بدهند و دادند.
وی گفت: اگر امروز در تنگه ترددی انجام میشود، کنترل تنگه در دست ما قرار دارد.
قالیباف ادامه داد: آمریکاییها چند روز است که اعلام محاصره کردهاند، این یک تصمیم ناشیانه و از روی نادانی است. امکان ندارد دیگران بتوانند از تنگه هرمز عبور کنند ولی ما نتوانیم.
وی گفت: اگر آمریکا محاصره را رها نکند، حتما تردد در تنگه هرمز محدود خواهد شد.
مشروح این گفتوگو که در آن به ابعاد مختلف شرایط کشور پرداخته شده است، به زودی از شبکه خبر پخش میشود.
انتهای پیام/