محمدباقر قالیباف، رئیس هیئت ایرانی میناب ۱۶۸ در بازگشت از سفر به پاکستان در جمع خبرنگاران گفت: قبل از هر چیز از ملت بزرگوار ایران تشکر میکنم که با دعای خیرشان و با لبیک به پیام رهبری و حضور پررنگتر نسبت به قبل در خیابان، ما را در این مذاکرات یاری کردند.
وی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب هم در پیامشان فرمودند این حضور کمک زیادی به دفاع ما از حقوق ملت ایران کرد و بیشتر از این کمک اثری بود که در طرف مقابل برای درک و شناخت بهتر از انقلاب ما داشت که شخصاً اثر آن را دیدم.
قالیباف ادامه داد: ما به ادامه این حضور نیاز داریم تا به دیپلماسی اقتدار قوت بخشد، گفتوگوهای بسیار فشرده، جدی و چالشی داشتیم؛ هیئت ما با بهرهمندی از کارشناسان توانمندی که در آن حضور داشتند با نگاهی جامع و متنوع در کنار همکاری تیمی، ابتکارات بسیار خوبی برای نشان دادن حسن نیت ایران طراحی کردند که این امر منجر به پیشرفت در مذاکرات شد.
وی افزود: ما از اول اعلام کردیم که به آمریکاییها اعتماد نداریم، دیوار بیاعتمادی ما ۷۷ ساله است و آنها در کمتر از یک سال گذشته ۲ بار در میان مذاکرات به ما حمله کردند، پس آنها هستند که باید اعتماد ما را جلب کنند. البته روشن است که جلب اعتماد ما به دلیل بدعهدی آنها امری دشوار و زمانبر است ولی آنها هستند که تصمیم میگیرند آمادگی این جلب اعتماد را دارند یا نه. اتفاقی که در این دور کمتر از آنها دیدیم.
رئیس مجلس ادامه داد: به هر حال ملت ایران مسیر خود به سوی موفقیت را با شتاب پیش میبرد و در این راه فقط متکی به خدای متعال و توان خویش است.
قالیباف گفت: هیئت ایرانی میناب ۱۶۸ یک هیئت ملی بود و به رغم تفاوت سلیقههایی که وجود داشت انصافاً همه در پاسداری از حقوق ملت ایران همدل، جدی و خلاق بودند همانگونه که امروز مردم ما در مقابل دشمن یکپارچه و همدل ایستادهاند.
وی اظهار کرد: از هیئت ایرانی میناب ۱۶۸ تشکر میکنم و به همه خدا قوت میگویم که این گفتوگوهای ممتد در بیش از ۲۰ ساعت را انجام دادند، همچنین از شما خبرنگاران رسانهها و تحلیلگران محترم هم تشکر میکنم حسن کار شما در این دور این بود که توانستید عملیات روانی دشمن را خنثی و صدای ملت ایران را به دنیا برساند.
قالیباف گفت: این قبیل تهدیدها روی ملت ایران اثر ندارد ما ثابت کردهایم که این یک شعار نیست و دنیا این را با چشم خود دید. ما به همه نشان دادیم که دشمن ملت ایران به چه استیصالی رسید، ما ثابت کردیم با تهدید تسلیم نمیشویم و ملت ایران در طول ۴٧ سال انقلاب خود در همه صحنههای نظامی، تحریم اقتصادی، فشار سیاسی و از این قبیل، این را در عمل نشان داده است.
رئیس هیئت ایرانی میناب ۱۶۸ افزود: آمریکا اگر بخواهد برای خود پنجره خروجی پیدا کند همانطور که گفتم تنها راهش این است که تصمیم بگیرد و اعتماد ملت ایران را جلب کند، شما بدهکار ملت ایران هستید و هنوز خیلی باید تلاش کنید تا جبران مافات کنید.
وی بیان کرد: ملت ایران از تمدن بالایی برخوردار است، خطابه ترامپ باید بگویم اگر بجنگید، میجنگیم و اگر با منطق جلو بیایید با منطق برخورد میکنیم. ما زیر بار هیچ تهدیدی نمیرویم؛ بار دیگر اراده ما را امتحان کنند تا درس بزرگتری به آنها بدهیم.
انتهای پیام/