مارک وانر، سناتور آمریکایی با بیان اینکه متوجه نمیشوم که چگونه محاصرهکردن تنگه هرمز قرار است ایرانیها را مجبور به بازگشایی آن کند اظهار کرد: ما میدانیم که در آمریکا قیمت بنزین به ۴ دلار در هر گالن رسیده است. میدانیم که ۲۵ درصد از گاز طبیعی جهان از این تنگه عبور میکند.
وی با بیان اینکه ما میدانیم که مقدار زیادی آلومینیوم از آنجا میگذرد افزود: میدانیم که این موضوع درحال حاضر کشورهای آسیایی را چنان ویران کرده که آنها اقتصاد خود را یک روز در هفته تعطیل میکنند. حتی قیمت کود شیمیایی بالا رفته است.
وانر ادامه داد: حالا شما شاهد خواهید بود که این قیمتهای انرژی نه برای هفتهها، بلکه برای ماهها و سالها در سطوح بیسابقهای باقی خواهند ماند؛ اینکه چگونه محاصرهکردن تنگه باعث میشود ناگهان باز شود، من اصلاً منطقش را نمیفهمم.
انتهای پیام/