بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه درباره مذاکرات اسلامآباد گفت: در مورد یکسری از موضوعات به تفاهم رسیدیم، اما در مورد ۲-۳ موضوع مهم دیدگاهها فاصله داشت و نهایتاً گفتوگوها منجر به توافق نشد.
وی با بیان اینکه این دور از مذاکرات طولانیترین دور مذاکرات در این یک سال بود و مجموعا ۲۴ یا ۲۵ ساعت طول کشید افزود: دیپلماسی هیچ وقت تمام نمیشود، این ابزاری است برای صیانت از منافع ملی و دیپلماتها وظیفهشان را چه در زمان جنگ و چه در زمان صلح باید انجام بدهند.
بقایی با بیان اینکه این مذاکرات بعد از ۴۰ روز جنگ تحمیلی و در یک فضای بدگمانی و سوظن انجام شد اظهار کرد: طبیعی است که از ابتدا هم نباید انتظار میداشتیم که ظرف یک جلسه به توافق برسیم؛ کسی هم چنین انتظاری نداشت
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه بعضی از موضوعات جدید مثل موضوع تنگه هرمز در این مذاکرات اضافه شد که هر کدام پیچیدگی خود را دارد ادامه داد: ما در هر شرایطی در دستگاه دیپلماسی باید پیگیر حقوق و منافع مردم ایران باشیم.
وی افزود: از دولت و مردم پاکستان و از شخص آقای شهبار شریف نخست وزیر پاکستان، آقای عاصم منیر فرمانده ارتش و از آقای اسحاقدار معاون نخست وزیر تشکر میکنم.
بقایی با بیان اینکه از حسن میزبانی آنها تشکر میکنیم و اطمینان داریم که تماسها بین ما و پاکستان و سایر دوستان ما در منطقه ادامه پیدا خواهد کرد افزود: دیپلماسی در کنار مدافعان وطن حضور دارد و آماده همه نوع فداکاری هستیم.
انتهای پیام/