«سنگدوینی»، عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: تنگه هرمز یک گلوگاه بسیار مهم بوده و در طول سال بیش از ۳۲ هزار کشتی از این تنگه عبور میکند و با تغییر مدیریت این تنگه، سالانه میلیاردها دلار درآمد عاید کشور خواهد شد.
وی افزود: در بیش از یک ماه اخیر قیمت نفت از ۴۵ تا ۵۰ دلار به ۱۰۰ دلار رسیده و ایران نیز روزانه نفت خود را میفروشد؛ این تنگه متعلق به جمهوری اسلامی ایران بوده و عوارض آن در مجلس در حال برنامهریزی و تصویب است.
سنگدوینی ادامه داد: با اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی به زیرساختهای ایران حمله کردند، اما ما نه مشکل سوخت داریم، نه مشکل انرژی و نه مشکل کالا.
وی اظهار کرد: جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران، در کشورهای بزرگ دنیا مانند اروپا و آمریکا علاوه بر افزایش قیمت، سبب چالشهای متعدد دیگری هم برای آنها شده است.
انتهای پیام/