۰۳:۲۵

۱۴۰۵/۰۱/۲۱

مقام اماراتی: تنگه هرمز باز نیست

تنگه هرمز
یک مقام اماراتی با بیان این تنگه هرمز باز نیست اظهار کرد: ۲۳۰ نفتکش در انتظار خروج از خلیج فارس هستند.
کد خبر : ۵۶۴۴
به گزارش هاب صنعت؛

سلطان احمد الجابر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ابوظبی در گفت‌و‌گو با سی‌ان‌بی‌سی نیوز با بیان اینکه تنگه هرمز همچنان برای تردد آزاد کشتی‌ها باز نشده است اظهار کرد: دسترسی به این آبراه حیاتی در حال حاضر محدود، مشروط و تحت کنترل ایران است.

وی افزود: حدود ۲۳۰ نفتکش حامل نفت در انتظار خروج از خلیج فارس هستند و هر روز تاخیر در بازگشایی کامل این مسیر، پیامد‌های اقتصادی سنگینی برای بازار‌های جهانی، صنایع و خانوار‌ها در سراسر جهان خواهد داشت. ایران کشتی‌ها را ملزم به کسب اجازه برای عبور از تنگه کرده است.


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha