سلطان احمد الجابر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ابوظبی در گفتوگو با سیانبیسی نیوز با بیان اینکه تنگه هرمز همچنان برای تردد آزاد کشتیها باز نشده است اظهار کرد: دسترسی به این آبراه حیاتی در حال حاضر محدود، مشروط و تحت کنترل ایران است.
وی افزود: حدود ۲۳۰ نفتکش حامل نفت در انتظار خروج از خلیج فارس هستند و هر روز تاخیر در بازگشایی کامل این مسیر، پیامدهای اقتصادی سنگینی برای بازارهای جهانی، صنایع و خانوارها در سراسر جهان خواهد داشت. ایران کشتیها را ملزم به کسب اجازه برای عبور از تنگه کرده است.