۱۹:۴۸

۱۴۰۵/۰۱/۱۸

کره جنوبی برای تأمین نیاز‌های نفتی به دردسر افتاد

کره جنوبی
رئیس‌جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که این کشور باید ریسک را متعادل کند، زیرا اختلال‌های تنگه هرمز، عرضه نفت را تهدید می‌کند.
کد خبر : ۵۵۹۱
به گزارش هاب صنعت؛

به نقل از خبرگزاری رویترز از سئول، لی جائه میونگ روز دوشنبه (۱۷ فروردین) در نشست کابینه کره جنوبی اعلام کرد: در بحبوحه اختلال تردد از تنگه هرمز باید درجه‌ای از ریسک را در واردات نفت خام از خاورمیانه پذیرا باشیم.

وی افزود: مسیر‌های جایگزین زیادی وجود ندارد و اگر محموله‌ها به‌دلیل افزایش ریسک به‌طور کامل قطع شوند، می‌تواند تأثیر جدی بر عرضه نفت خام کره جنوبی داشته باشد و خطر بزرگی را برای عموم مردم ایجاد کند، بنابراین ما باید تعادل برقرار کنیم و درجه خاصی از ریسک را بپذیریم.

آن دو-گئول، نماینده حزب حاکم دموکرات پارلمان کره جنوبی هم روز دوشنبه تصریح کرد: مقام‌های کره جنوبی با دیگر کشور‌های تولیدکننده نفت برای تأمین مسیر‌های جایگزین ازجمله عربستان سعودی، عمان و الجزایر مشورت کرده‌اند. 

وی به خبرنگاران گفت: تلاش‌های دیپلماتیک به رهبری وزارت امور خارجه شامل اعزام احتمالی نمایندگان ویژه برای حمایت از این روند در حال انجام است.

 وزارت صنایع کره جنوبی در حال پیشبرد طرحی برای استقرار پنج کشتی با پرچم کره جنوبی در مسیر دریای سرخ است و مقام‌ها درباره عرضه ذخایر نفتی با مالکیت دولت به پالایشگاه‌های خصوصی در ابتدا و مبادله آنها پس از رسیدن محموله‌های جایگزین تضمین‌شده در خارج به کشور گفت‌و‌گو کرده‌اند. 

کو یون-چئول، وزیر دارایی کره جنوبی جمعه هفته گشته (۱۴ فروردین) برای حصول اطمینان از عرضه مداوم نفت، گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی)، نفتا، اوره و دیگر منابع حیاتی با نمایندگان کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس دیدار کرد.

کره جنوبی مانند بسیاری از اقتصاد‌های آسیایی دیگر، به‌شدت به واردات انرژی ازجمله از طریق تنگه هرمز وابسته است.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha