فارن افرز در مقالهای تحت عنوان شوک ایران و جذابیت خطرناک خودکامگی انرژی نوشت: از آنجایی که ادغام به جای انعطافپذیری، مانند یک مسئولیت استراتژیک به نظر میرسد، دولتها احتمالاً سعی خواهند کرد بر سیستمهای انرژی خود کنترل داشته باشند و کشورهای خود را از بازارهای جهانی محافظت کنند اما هیچ راه ارزان یا آسانی برای خودکفایی وجود ندارد - و ممکن است به زودی به دنیا یادآوری شود که جستجوی خودکامگی انرژی مملو از خطر است.
این نشریه با اشاره به بحران انرژی در ۱۹۷۰ نوشت، برخی کشورها درپی جایگزین کردن سوختهای دیگر از جمله هستهای و زغال سنگ بر آمدند، اما این ایده که امنیت را میتوان با عقب نشینی در پشت مرزهای ملی خریداری کرد، یک توهم است.
در انرژی، مانند بسیاری دیگر، کنترل کامل غیرممکن است. از آنجایی که دولتها در پی بحران در استراتژیهای انرژی خود تجدیدنظر میکنند، هدف آنها نباید به هر قیمتی خودکفایی باشد.
انتهای پیام/