۱۶:۰۷

۱۴۰۵/۰۱/۱۵

تهاجم دوباره به محوطه نیروگاه اتمی بوشهر

نیروگاه اتمی
در تهاجم دوباره دشمن آمریکایی-صهیونیستی به محوطه نیروگاه اتمی بوشهر، یکی از کارکنان حفاظت فیزیکی به شهادت رسید.
کد خبر : ۵۵۲۴
به گزارش هاب صنعت؛

در ادامه حملات جنایتکارانه آمریکایی–صهیونیستی، صبح امروز شنبه ۱۵ فروردین، حوالی ساعت ۰۸:۳۰، پرتابه‌ای در نزدیکی محدوده نیروگاه اتمی بوشهر (فنس نیروگاه) اصابت کرد. 

بر اثر موج انفجار و ترکش‌های ناشی از این حمله، یکی از ساختمان‌های جانبی نیروگاه دچار آسیب شد و متأسفانه یکی از کارکنان بخش حفاظت فیزیکی نیروگاه به شهادت رسید.

بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این حادثه آسیبی به بخش‌های اصلی نیروگاه وارد نکرده و روند بهره‌برداری از نیروگاه نیز تحت تأثیر قرار نگرفته است. 

با این حال، این چهارمین حمله به نیروگاه اتمی بوشهر در جریان جنگ تحمیلی اخیر به شمار می‌رود.

نیروگاه اتمی بوشهر در حال بهره‌برداری است و به دلیل وجود مقادیر قابل توجهی مواد پرتوزا، هرگونه آسیب جدی به آن می‌تواند خطر یک حادثه هسته‌ای بزرگ را در پی داشته باشد؛ رخدادی که پیامد‌های گسترده و جبران‌ناپذیری برای منطقه به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha