۱۳:۳۹

۱۴۰۵/۰۱/۱۵

حمله آمریکایی ـ صهیونی به منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر

پتروشیمی
در حملات آمریکایی ـ صهیونیستی به مجتمع پتروشیمی بند ماهشهر، شرکت‌های پتروشیمی فجر ۱ و ۲ و رجال مورد اصابت قرار گرفته‌اند.
کد خبر : ۵۵۲۳
به گزارش هاب صنعت؛

معاون امنیتی استانداری خوزستان گفت: در ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه امروز در حملات آمریکایی ـ صهیونیستی ۳ اصابت و انفجار شدید در شرق و غرب اهواز رخ داد و تاکنون هیچ گونه تلفات جانی و مجروحیت گزارش نشده است.

وی افزود: همچنین در ساعت ۱۰ و ۴۷ دقیقه در منطقه ویژه پتروشیمی شهرستان ماهشهر ۳ اصابت و انفجار مهیب رخ داد که هنوز میزان خسارت مشخص نیست.

معاون امنیتی استانداری خوزستان ادامه داد: در این تهاجم، شرکت‌های پتروشیمی فجر ۱ و ۲ و رجال مورد اصابت قرار گرفته‌اند. شرکت امیر کبیر در این حملات آسیب ندیده است. احتمال وجود تلفات انسانی اعم از شهادت و مجروحیت در این تهاجم بسیار زیاد است.

آمار اولیه از تعداد مجروحین

معاون امنیتی استاندار خوزستان درباره آمار شهدا و مجروحین در این حمله گفت: تاکنون ۵ مجروح در تهاجم به منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) گزارش شده است.

خطری متوجه شهروندان خوزستانی نیست

در پی این حمله روابط‌عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اعلام کرد: نیروهای امدادی، HSE و آتش‌نشانی در بدو وقوع حادثه در محل‌های حادثه‌دیده حضور یافته‌اند و در حال اطفا حریق هستند.حوادث در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، خطری برای شهروندان ایجاد نخواهد کرد.

مردم نگران نباشند؛ در حال حاضر مواد آلاینده احتمالی، خطری برای شهرهای همجوار ایجاد نکرده است. بر اساس تصمیم کمیته فرماندهی شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، نیروهای کلیه واحدهای صنعتی فعال در منطقه تخلیه شده‌اند.

از همشهریان درخواست می‌شود، ضمن حفظ آرامش از توجه به شایعات خودداری نمایند و اخبار را از طریق روابط‌عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و و منابع رسمی دنبال کنند.

تکذیب نشت مواد سمی در پتروشیمی ماهشهر

معاون امنیتی استانداری خوزستان گفت: در این واحدهای نیروگاهی اخلال ایجاد شده است، اما تحت هیچ شرایطی نشت مواد سمی نداشته‌ایم. اوضاع کنترل شده و تحت مدیریت است و مردم هیچگونه نگرانی نداشته باشند و به شایعات توجه نکنند.

وی افزود: تاکنون هیچ مخاطره‌ای که سلامت مردم را مورد مسئله قرار دهد وجود ندارد و هیچ گونه نشت مواد سمی در پتروشیمی‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی صورت نگرفته است. ما قویاً موضوعی که در خصوص نشر مواد سمی مطرح شده را تکذیب می‌کنیم.

گاز‌های فلر در خوزستان رها شده و مسمومیتی برای مردم ندارد

استاندار خوزستان نیز گفت: در حمله امروز آمریکایی ـ صهیونیستی به چند واحد پتروشیمی خسارت‌های وارد شد؛ در این پتروشیمی‌ها به سرعت عملیات اطفای حریق انجام شد.

وی با بیان اینکه این دودی که در هوا پخش شده ناشی از رهاسازی گاز فلرهاست و مسمومیتی برای مردم ندارد افزود: اکنون هیچ‌گونه نگرانی نداریم و همه مصدومان مداوا شدند.

آتش تأسیسات منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مهار شد

شرکت ملی صنایع پتروشیمی در اطلاعیه‌ای درباره حمله امروز دشمن به بخشی از تأسیسات منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی (ماهشهر) اعلام کرد: تیم‌های ایمنی، آتش‌نشانی، امدادی و عملیاتی بلافاصله در محل حادثه حاضر شده و اقدام‌های لازم برای مدیریت شرایط اضطراری آغاز و آتش مهار شده است. در اطلاعیه شرکت ملی صنایع پتروشیمی آمده است:

صبح امروز (شنبه، پانزدهم فروردین) دشمن آمریکایی صهیونی در ادامه جنایات خود به بخشی از تأسیسات جانبی پتروشیمی منطقه ماهشهر حمله کرد.

تیم‌های ایمنی، آتش‌نشانی، امدادی و عملیاتی بلافاصله در محل حادثه حاضر شده و اقدام‌های لازم برای مدیریت شرایط اضطراری آغاز و آتش مهار شده است.

شرایط در حال حاضر تحت کنترل است و ابعاد فنی و میزان خسارات وارد شده در دست بررسی است.

همچنین با عنایت به تصمیمات کمیته فرماندهی شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اوضاع تحت مدیریت بوده و خانواده‌های محترم کارکنان نگرانی نداشته باشند.

لازم به ذکر است خوشبختانه تاکنون تلفات جانی گزارش نشده است.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha