۰۳:۰۰

۱۴۰۵/۰۱/۱۳

نفت ایران دوباره راهی هند شد؛ نشانه‌ای از احیای یک مسیر قدیمی انرژی

نفتکش
هند قرار است نخستین محموله نفت خام ایران را پس از چند سال وقفه دریافت کند.
کد خبر : ۵۴۷۷
به گزارش هاب صنعت؛

گزارش‌ها حاکی از آن است که هند قرار است نخستین محموله نفت خام ایران را پس از چند سال وقفه دریافت کند. این محموله پس از عبور از تنگه هرمز به سمت هند در حرکت است. خرید نفت ایران توسط دهلی‌نو در سال ۲۰۱۹ و پس از بازگشت تحریم‌های آمریکا متوقف شده بود.

کارشناسان حوزه انرژی می‌گویند: این اتفاق می‌تواند نشانه‌ای از احیای تدریجی یکی از مسیر‌های مهم تأمین نفت برای هند باشد.

به گفته «سومیت ریتولیا» تحلیلگر ارشد شرکت ردیابی کشتیرانی Kpler، تجارت نفت میان ایران و هند بار دیگر نشانه‌هایی از بازگشت به جریان عادی نشان می‌دهد؛ آن هم در شرایطی که قیمت جهانی نفت با افزایش قابل توجهی روبه‌رو شده است.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha