دادههای جدید نشان میدهد پس از تشدید تنشها در تاریخ ۲۸ فوریه، میزان عبور نفتکشها از تنگه هرمز کاهش قابلتوجهی داشته است.
تنگه هرمز یکی از مهمترین گذرگاههای انرژی جهان به شمار میرود و بخش قابل توجهی از صادرات نفت از طریق آن انجام میشود.
با این حال آمارها نشان میدهد ترافیک دریایی همچنان در سطحی پایینتر از دوران پیش از تشدید تنشها قرار دارد و حرکت کشتیها در این مسیر کاهش یافته است.

انتهای پیام/