۰۳:۲۳

۱۴۰۵/۰۱/۱۱

چاره‌اندیشی اروپایی‌ها برای مقابله با بحران تأمین سوخت

اروپا
وزیران انرژی اتحادیه اروپا به‌منظور بحث و تبادل‌نظر در زمینه واکنش‌های هماهنگ برای رویارویی با بحران تأمین سوخت ناشی از درگیری‌های نظامی در خاورمیانه نشست مجازی برگزار می‌کنند.
کد خبر : ۵۴۴۲
به گزارش هاب صنعت؛

به نقل از خبرگزاری رویترز از بروکسل، یک سند داخلی اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که وزیران انرژی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه (۱۱ فروردین) مذاکراتی را برای هماهنگی در زمینه چگونگی واکنش به اختلال در بازار‌های نفت و گاز ناشی از جنگ آمریکا، رژیم صهیونیستی علیه ایران برگزار خواهند کرد.

وابستگی شدید اروپا به واردات انرژی، این اتحادیه را در معرض افزایش قیمت‌ها قرار داده است، زیرا مسیر اصلی کشتیرانی تنگه هرمز دچار اختلال و فعالیت در زیرساخت‌های تولید انرژی در خاورمیانه نیز به دنبال تشدید درگیری‌های نظامی مختل شده است.

قیمت گاز اروپا از زمان آغاز درگیری‌های نظامی در منظقه خاورمیانه در ۲۸ فوریه (نهم اسفند ۱۴۰۴) بیش از ۷۰ درصد افزایش یافته است.

در سند اتحادیه اروپا آمده است: از وزیران انرژی دعوت شده است درباره اقدام‌های مشخص به‌منظور مقابله با بحران و محدودیت عرضه بازار‌های نفت و گاز به شیوه‌ای هماهنگ بحث و تبادل‌نظر کنند.

بر اساس داده‌های این سند، همچنان مهم است که از واکنش‌های ملی ناهماهنگ و پراکنده و سیگنال‌های مخرب به بازار اجتناب شود.

در این سند همچنین آمده است که وزیران انرژی باید تلاش‌های خود را بر پر کردن مخازن ذخیره‌سازی گاز برای زمستان آینده و تثبیت بازار‌های فرآورده‌های نفتی و تضمین این عرضه متمرکز کنند.

اتحادیه اروپا اعلام کرده است که عرضه نفت و گاز کشور‌های عضو در کوتاه‌مدت ایمن باقی می‌ماند، زیرا تأمین‌کنندگان اصلی این اتحادیه نروژ و ایالات متحده هستند.

اما اروپا با نگرانی نظاره‌گر کاهش عرضه جهانی بعضی از فرآورده‌ها به‌ویژه گازوئیل و سوخت جت است.

وائل ساوان، مدیرعامل شل، هفته گذشته هشدار داد اروپا ممکن است تا آوریل با کمبود انرژی روبه‌رو شود و سوخت جت، گازوئیل و بنزین ازجمله فرآورده‌هایی هستند که زودتر از موعد دچار مشکل می‌شوند.

مقام‌های اتحادیه اروپا در تلاش‌اند اعضا را تشویق کنند برای جلوگیری از تجمع تلاش‌ها برای تأمین گاز در اواخر سال که می‌تواند سبب افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، زودتر از زمستان آینده، پر کردن مخازن گاز طبیعی خود را آغاز کنند.

وزیران انرژی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه ساعت ۱۳ به وقت گرینویچ از طریق ویدئوکنفرانس نشست برگزار خواهند کرد.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha