با افزایش قیمت جهانی نفت و نگرانی از تنشها در خاورمیانه، دولت کره جنوبی در حال بررسی اعمال محدودیتهای سختگیرانهتر برای رانندگی در سراسر کشور است.
مقامهای این کشور اعلام کردهاند که در صورت ادامه افزایش قیمت نفت، ممکن است اقداماتی برای کاهش مصرف سوخت اجرا شود. یکی از گزینههای مورد بررسی، اعمال محدودیتهایی برای استفاده از خودروها در سطح ملی است.
در کنار این موضوع، دولت کره جنوبی احتمال کاهش مالیات سوخت را نیز بررسی میکند تا فشار اقتصادی ناشی از افزایش قیمت انرژی بر شهروندان کاهش یابد.
افزایش بهای نفت و نگرانی از اختلال در عرضه انرژی، بسیاری از کشورها را وادار کرده است تا برای مدیریت مصرف سوخت و کنترل هزینهها، سیاستهای جدیدی در حوزه انرژی و حملونقل در نظر بگیرند.
انتهای پیام/