ژاپن، همزمان با دیگر کشورهای شرق آسیا که از پیامدهای بحران انرژی ناشی از تنشهای نظامی میان آمریکا و رژیم صهیونیستی با ایران آسیب دیدهاند، در اقدامی راهبردی برای کنترل تورم سوخت، تصمیم گرفته شاخص نفت برنت را جایگزین شاخص دبی در قیمتگذاری داخلی کند.
به گزارش رویترز، دولت ژاپن از شرکتهای عمدهفروش سوخت خواسته است در تعیین قیمت بنزین و سایر فرآوردههای نفتی، به جای شاخص دبی، نفت برنت را مبنا قرار دهند.
بر اساس اسناد منتشرشده در روز جمعه، وزارت صنایع ژاپن با هدف جلوگیری از افزایش شدید قیمتها در بازار داخلی، این تغییر را به عمدهفروشان ابلاغ کرده است. همچنین ژاپن از پنجشنبه گذشته برداشت ۸۵ میلیارد لیتر از ذخایر راهبردی سوخت خود را آغاز کرده است.
انتهای پیام/