بلومبرگ اعلام کرد: طبق دادههای ردیابی کشتی دو تانکر گاز مایع و دو کشتی فلهبر، صبح شنبه از خلیج فارس خارج شدند. به نظر میرسد هر چهار کشتی مسیر شمالی را که از شکاف باریکی بین دو جزیره ایرانی لارک و قشم عبور میکند، دنبال کردهاند.
این حرکات نشاندهنده یک مسیر تأیید شده است که نشان دهنده کنترل بیشتر تهران بر این آبراه باریک است.
دو تانکر حامل گاز مایع به مقصد هند، روز شنبه از خلیج فارس خارج شدند. علاوه بر این، دو کشتی فلهبر، یکی به مقصد پاکستان و دیگری به مقصد هند، نیز در حال عبور مشاهده شدند.
ممکن است تعداد ترانزیتها در ابتدا کمتر به نظر برسد و با دسترسی به دادههای با تأخیر، افزایش یابد.
انتهای پیام/