۱۹:۳۴

۱۴۰۵/۰۱/۰۸

بلومبرگ: جهش قیمت انرژی بانک‌های مرکزی را به فروش طلا کشاند

نفت
افزایش بیش از ۵۰ درصدی قیمت نفت و گاز، کشور‌های واردکننده انرژی را ناگزیر به استفاده از ذخایر طلا برای جبران کسری دلار کرده است.
کد خبر : ۵۳۷۱
به گزارش هاب صنعت؛

جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران باعث تغییر بنیادین در رفتار بانک‌های مرکزی شده است.

کشور‌هایی مانند ترکیه با وجود ذخایر قابل توجه طلا، به دلیل وابستگی به واردات انرژی در معرض بیشترین فشار قرار دارند. بانک مرکزی ترکیه در ماه جاری ۸ میلیارد دلار از ذخایر طلای خود را فروخته است.

افزایش بیش از ۵۰ درصدی قیمت نفت و گاز کشور‌های واردکننده انرژی را با کسری قابل توجهی در تأمین دلار مواجه کرده و آنها را ناگزیر به استفاده از ذخایر طلا برای جبران این کسری کرده است.

فروش ذخایر طلای می‌تواند فشار کاهشی شدیدی بر قیمت طلا وارد کند.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha