۰۱:۴۸

۱۴۰۵/۰۱/۰۸

وقتی جنگ به سوخت می‌رسد؛ آرژانتین بنزین را با اتانول رقیق کرد

بنزین
کد خبر : ۵۳۶۴
به گزارش هاب صنعت؛

به نقل از انرژی‌پرس، دولت آرژانتین اعلام کرد در پی شوک اخیر جنگ به قیمت نفت، به شرکت‌های داخلی اجازه می‌دهد به‌صورت داوطلبانه تا ۱۵ درصد اتانول به بنزین اضافه کنند؛ اقدامی که با هدف کاهش فشار افزایش قیمت سوخت بر مصرف‌کنندگان انجام می‌شود.

بر اساس برآورد تحلیلگران، قیمت بنزین در این کشور آمریکای جنوبی در ماه مارس بیش از ۱۸ درصد افزایش یافته و در مقیاس سالانه نیز رشد آن به بیش از ۶۰ درصد رسیده است. این افزایش عمدتا تحت تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی و جنگ میان آمریکا، اسرائیل و ایران بوده است.

در همین راستا، دبیرخانه انرژی که زیر نظر وزارت اقتصاد فعالیت می‌کند، سقف مجاز میزان اکسیژن در سوخت را به ۵.۶ درصد افزایش داده است. این تغییر به پالایشگاه‌ها امکان می‌دهد سهم بیشتری از اتانول را در ترکیب سوخت استفاده کرده و در نتیجه مصرف بنزین و هزینه‌های کلی را کاهش دهند.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha