۱۴:۱۷

۱۴۰۵/۰۱/۰۶

تردد در تنگه هرمز با اسکورت و کد عبور ایران

تنگه هرمز
نشریه تخصصی دریانوردی لویدز لیست از نظم جدید دریانوردی در تنگه هرمز پرده برداشت که ایران از ابتدای جنگ ایجاد کرده است که حالا با کد عبور ویژه انجام می‌شود.
کد خبر : ۵۳۲۹
به گزارش هاب صنعت؛

نشریه تخصصی دریانوردی لویدز لیست نوشت که جریان محدود ترافیک عبوری از تنگه هرمز اکنون منحصراً از طریق یک کریدور تحت کنترل سپاه پاسداران انجام می‌شود که نیازمند «کد‌های عبور خاص» و «خدمات اسکورت ایرانی» است.

داده‌های این نشریه نشان می‌دهد از ۲۲ اسفند ۱۴۰۴ مسیر جدیدی برای تردد کشتی‌ها در تنگه هرمز تحت عنوان «کریدور لارک» شکل گرفته است که جایگزین مسیر عادی شده است.

اساس تصاویر و داده‌های منتشرشده توسط این موسسه، تردد کشتی‌های تجاری بالای ۱۰ هزار تن در تنگه هرمز از ابتدای مارس (۱۰ اسفند) با تغییرات چشمگیری همراه بوده است.

در روز‌های ابتدایی ماه تردد کشتی‌ها از مسیر عادی بین ۴ تا ۷ فروند در روز ثبت شده و هیچ ترددی از مسیر نامعلوم یا کریدور جدید گزارش نشده است.

اما از تاریخ ۱۳ مارس (۲۲ اسفند) به بعد مسیر لارک به عنوان مسیر جایگزین شناسایی شده و تمامی تردد‌های قابل رهگیری از این کریدور انجام می‌شود.

داده‌ها نشان می‌دهد در روز ۲۲ اسفند، از مجموع تردد‌ها بخشی از مسیر لارک و بخشی نامشخص ثبت شده و از روز ۱۵ مارس (۲۴ اسفند) به بعد تمامی تردد‌های شناسایی‌شده از طریق کریدور لارک انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، مسیر لارک که تحت کنترل سپاه پاسداران قرار دارد اکنون تنها کریدور مجاز برای تردد کشتی‌ها در تنگه هرمز محسوب می‌شود. این مسیر در آب‌های سرزمینی ایران و در نزدیکی جزیره لارک قرار دارد.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha