شیخ نواف سعود ناصر الصباح، مدیرعامل مؤسسه نفت کویت در کنفرانس سالانه انرژی «سراویک» (CERAWeek) اعلام کرد:مؤسسه نفت کویت در نتیجه بسته شدن تنگه هرمز مجبور به کاهش تولید نفت خام شده است.
وی افزود: کویت به دلیل توقف کشتیرانی در تنگه هرمز و پر شدن ظرفیت انبارهای ذخیرهسازی، مجبور به کاهش تولید نفت خام خود شده است.
مدیرعامل مؤسسه نفت کویت با بیان اینکه ظرفیت خط لولههای جایگزین و ذخایر راهبردی نفت در مقایسه با حجم تولید طبیعی بسیار محدود است ادامه داد: تداوم این وضعیت بر جریان سوخت و کودهای شیمیایی تأثیر گذاشته و میتواند منجر به کمبود غذا و افزایش مخاطرات امنیتی شود.
وی افزود: اگر جنگ امروز به پایان برسد، ۳ تا ۴ ماه طول میکشد که تولید را به سطح کامل بازگرداند.
انتهای پیام/