۰۳:۰۳

۱۴۰۵/۰۱/۰۴

دومین عقب‌نشینی ترامپ در چند ساعت گذشته؛ این‌بار ذخایر استراتژیک

ترامپ
آمریکا قرار بود ۱۷۲ میلیون بشکه از ذخایر راهبریش را آزاد کند که در نهایت به ۴۵ میلیون بشکه رسید اما حالا وزیر انرژی این کشور می‌گوید: «بعید است دیگر نفتی از ذخایرمان به بازار عرضه کنیم».
کد خبر : ۵۲۸۸
به گزارش هاب صنعت؛

به نقل از خبرگزاری فارس؛ هنوز چند ساعتی از عقب‌نشینی ترامپ از ضرب‌العجل ۴۸ ساعته برای باز کردن تنگه هرمز نگذشته بود که وزیر انرژی آمریکا، کریس رایت اعلام کرد، واشنگتن «بسیار بعید» است که نفت بیشتری از ذخایر استراتژیک خود را برای آرام کردن بازار‌های انرژی در جریان جنگ علیه ایران آزاد کند.

درحالی وزیر انرژی آمریکا این را گفت که ترامپ در هفته نخست بسته شدن تنگه هرمز، وعده داد، برای کنترل قیمت نفت، از ذخایر راهبردی استفاده می‌کند که این وعده در نهایت از رقم ۱۷۲ میلیون بشکه به تنها ۴۵ میلیون بشکه نفت، آن هم به صورت «وام با بهره» برای ورود به بازار تبدیل شد.

رایت به شبکه سی‌ان‌بی‌سی وعده داد که آمریکا به دنبال اهرم‌های دیگری برای کاهش قیمت‌ها است. 

وزیر انرژی آمریکا تاکید کرد: «البته ممکن است (آزادسازی جدید) صورت بگیرد، اما فکر می‌کنم این بسیار بعید باشد.»

وی توضیح داد، وام‌های ذخایر استراتژیک با حق بیمه‌های سنگین حدود ۲۰ درصد همراه است که شرکت‌ها باید آن را به صورت بشکه‌های اضافی نفت به ذخایر بازپرداخت کنند. 

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha