۰۳:۲۷

۱۴۰۵/۰۱/۰۳

سود میلیارد دلاری ایران با بستن تنگه هرمز

درآمد نفتی
از دید کارشناسان آمریکایی، تداوم صادرات نفت ایران از تنگه هرمز مهم‌ترین دستاورد تهران در هفته‌های اخیر است به نحوی که بخش عمده‌ای از خسارات جنگ را نیز جبران کرده است.
کد خبر : ۵۲۶۲
به گزارش هاب صنعت؛

به گفته خاویر بلاس روزنامه‌نگار و تحلیلگر شناخته‌شده حوزه انرژی و کالا‌های اساسی در بلومبرگ، در کنار کاهش محدودیت‌های تحریمی آمریکا بر نفت ایران، مهم‌ترین دستاورد تهران در بیش از ۲۰ روز از جنگ، تداوم صادرات نفت از مسیر تنگه هرمز بوده است.

به‌طوری که ایران با صادرات حدود ۱.۵ میلیون بشکه در روز و با فرض قیمت ۸۵ دلار برای هر بشکه، از ابتدای جنگ تاکنون حدود ۲.۵ میلیارد دلار درآمد کسب کرده و این رقم همچنان در حال افزایش است.

این عدد به تنهایی بخش عمده‌ای از هزینه و خسارات جنگ برای ایران را جبران خواهد کرد.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha