موسوی، نماینده دائم ایران در سازمان بینالمللی دریانوردی (IMO) با بیان اینکه عبور کشتیها از تنگه هرمز با هماهنگی برای ترتیبات امنیتی و ایمنی امکانپذیر است اظهار کرد: تعهدات بینالمللی باید با احترام به تمامیت ارضی و حقوق ایران همراه باشد.
وی با بیان اینکه تنگه هرمز برای همه به جز «دشمنان» باز است افزود:ایمنی کشتیها و خدمه مستلزم هماهنگی با مقامات ایرانی است.
موسوی با بیان اینکه ایران آماده همکاری با IMO و کشورها برای بهبود ایمنی دریایی و حفاظت از دریانوردان است ادامه داد: تهران معتقد است که تجاوز آمریکا و رژیم اسرائیل ریشه وضعیت فعلی در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز است.
وط ادامه داد: دیپلماسی همچنان اولویت ایران است، با این حال توقف کامل تجاوز و اعتماد و اطمینان متقابل ضروریتر است.
انتهای پیام/