۱۳:۱۷

۱۴۰۴/۱۲/۲۶

فعالیت میدان گازی «شاه» امارات متوقف شد

امارات
امارات اعلام کرد که فعالیت یکی از بزرگ‌ترین میادین گاز ترش جهان در این کشور را متوقف کرد.
کد خبر : ۵۱۸۵
به گزارش هاب صنعت؛

فعالیت میدان گازی «شاه» در امارات پس از حمله پهپادی دیشب متوقف شد.

میدان گازی شاه در حدود ۱۸۰ کیلومتری جنوب غربی ابوظبی یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های گاز ترش جهان محسوب می‌شود.

همچنین دیشب، تاسیسات نفتی بندر فجیره که از آن به عنوان مسیر دور زدن تنگه هرمز یاد می‌کنند، باز هم هدف حمله قرار گرفت که به آتش‌سوزی در این تاسیسات منجر شد.

خبرگزاری رویترز روز گذشته اعلام کرد که به دنبال پیامد‌های جنگ علیه ایران و بسته شدن تنگه هرمز، تولید روزانه نفت امارات بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

همچنین ساعاتی قبل از آن، خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده بود که بندر فجیره پس از اینکه دوباره هدف قرار گرفته شد، بارگیری نفت را متوقف کرد.

 انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha